HR одит – кога, как и защо?

 In Новини

Нека ви разкажем една история. Вярваме, че ще е ценна за вас, така както беше за нас. Това е една от онези истории, за които ние, хората, често даваме съвети за решение на колеги и приятели, как е „правилно да подходят“ или заедно заключваме, че „пазара си е труден“, „служителите не са като едно време инициативни и работливи“ и „докато не си свършиш сам работата, качество няма как да получиш“. Много вероятно е всичко да ви звучи познато.

Историята започна така

Ние сме малка компания, но май вече е време да наемем офис мениджър. Тази година обаче не сме планирали в бюджета човек на такава длъжност. Мислехме, че ще успеем да се справим, защото сме задружен екип и всички сме приятели, но вече е пълен хаос. Когато има задача, която е за общото благо, всеки е твърде зает или винаги едни и същи хора се заемат с нея.”

Няколко месеца по-късно

Не мога да повярвам, че вече няма хора, които да си вършат работата. Основното изискване за позицията е човека да има добър английски и компютърна грамотност и задачите му ще бъдат секретарски и административни. Нищо особено. А и ние сме готови да го обучаваме. Има няколко допълнителни неща, които ще трябва да прави:

  •  Да подкрепя един от мениджърите с организиране на задачите му;
  • Да търси и организира срещи с нови клиенти;
  • Да подготвя участието на компанията в различни събития;
  • Да подготвя материали веднъж седмично за социалните мрежи / трябва да сме активни и там /;
  • Да организира регулярно екипни забавления. Ние държим да се поддържа приятелската атмосфера на работа.

 Добре е да има представителна външност и да е зодия Дева, защото всички с тази зодия забелязват грешки и неточности. Понеже не сме планирали длъжността в бюджета за тази година, знаем, че поне първите 6 месеца не можем да предложим добро възнаграждение, но ако човекът няма опит, не би следвало и да очаква високо възнаграждение, нали? Това е нормално.“

В ролята си на консултанти,

ние често подкрепяме компаниите в решаването на подобни казуси. В повечето случаи, клиентите  стигат сами до извода, че има нещо, което пропускат или не виждат по пътя към растежа и оцеляването си на пазара. И тогава идва нашата роля в историята.

Всеизвестна истина е, че организациите са пряко зависими от хората си, за да постигат бизнес целите. Има обаче нещо друго, което прави компанията наистина успешна, а хората в нея спокойни, че са избрали верния кариерен път.

Формулата е проста: изграден процес с работещи политики и процедури с планиране и анализ на нуждите от развитие на хората вътре. Независимо дали компанията е прохождаща или вече е извървяла дълъг път – с разпознаваем бранд и добра репутация сред пазара, HR одитът е незаменим съюзник.

HR одитът е консултантски анализ на процесите и политиките в една компания.

Анализът включва:

  • Разговори с мениджмънта и с хора от различни нива в компанията. Запознаваме се с работния процес в детайли, за да анализираме доколко ресурсите в компанията отговарят на поставените от компанията цели.
  • Анализ на вътрешните политики и процедури с фокус, доколко хората ги следват и припознават като работещи.
  • Изготвяне на подробен доклад с резултати от одита и препоръки за коригиращи действия.
  • Независимо странично мнение, което не е под влияние на оперативни задачи, кратки срокове за изпълнение и субективен поглед.

HR одитът е спокойствие, че компанията се развива успешно. Спокойствие, че градите  здравословна работна среда – доверили сте се на правилните хора, разпределили сте справедливо задачи и отговорности. Така управлявате компанията с професионализъм – една от посоките към успеха.

Recent Posts
Свържете се с нас

Изпратете ни вашето запитване и ние ще се вържем с вас!

Not readable? Change text.