Нека ви разкажем една история. Вярваме, че ще е ценна за вас, така както беше за нас. Това е една от онези истории, за които ние, хората, често даваме съвети за решение на колеги и приятели, как е „правилно да подходят“ или заедно заключваме, че „пазара си е труден“, „служителите не са като едно време инициативни и работливи“ и „докато не си свършиш сам работата, качество няма как да получиш“. Много вероятно е всичко да ви звучи познато.
Историята започна така
„Ние сме малка компания, но май вече е време да наемем офис мениджър. Тази година обаче не сме планирали в бюджета човек на такава длъжност. Мислехме, че ще успеем да се справим, защото сме задружен екип и всички сме приятели, но вече е пълен хаос. Когато има задача, която е за общото благо, всеки е твърде зает или винаги едни и същи хора се заемат с нея.”
Няколко месеца по-късно
Не мога да повярвам, че вече няма хора, които да си вършат работата. Основното изискване за позицията е човека да има добър английски и компютърна грамотност и задачите му ще бъдат секретарски и административни. Нищо особено. А и ние сме готови да го обучаваме. Има няколко допълнителни неща, които ще трябва да прави:
Добре е да има представителна външност и да е зодия Дева, защото всички с тази зодия забелязват грешки и неточности. Понеже не сме планирали длъжността в бюджета за тази година, знаем, че поне първите 6 месеца не можем да предложим добро възнаграждение, но ако човекът няма опит, не би следвало и да очаква високо възнаграждение, нали? Това е нормално.“
В ролята си на консултанти,
ние често подкрепяме компаниите в решаването на подобни казуси. В повечето случаи, клиентите стигат сами до извода, че има нещо, което пропускат или не виждат по пътя към растежа и оцеляването си на пазара. И тогава идва нашата роля в историята.
Всеизвестна истина е, че организациите са пряко зависими от хората си, за да постигат бизнес целите. Има обаче нещо друго, което прави компанията наистина успешна, а хората в нея спокойни, че са избрали верния кариерен път.
Формулата е проста: изграден процес с работещи политики и процедури с планиране и анализ на нуждите от развитие на хората вътре. Независимо дали компанията е прохождаща или вече е извървяла дълъг път – с разпознаваем бранд и добра репутация сред пазара, HR одитът е незаменим съюзник.
HR одитът е консултантски анализ на процесите и политиките в една компания.
Анализът включва:
HR одитът е спокойствие, че компанията се развива успешно. Спокойствие, че градите здравословна работна среда – доверили сте се на правилните хора, разпределили сте справедливо задачи и отговорности. Така управлявате компанията с професионализъм – една от посоките към успеха.