loader image
НОВО от Green Path: HR Компас - задайте пулса на промяната!
ВИЖТЕ КАК
greenpath vol 1 (19)
юни 23, 2023

Разговор с Лили Панайотова за консултантска подкрепа от Green Path и защо само експертизата не е достатъчна

Каква е разликата между консултантски проект и дългосрочна услуга в Green Path?

Консултантският проект предполага насочени усилия, анализ и предложения за действия/решения върху проблем или казус, който е идентифициран от клиента ни. Дългосрочната услуга, така както в Green Path я реализираме, съдържа в себе си и консултантски подход при изпълнение на задачи от аутсорсинг на HR операции и пейрол, но е свързана с продължителен ангажимент към клиента и изпълнение на договорените задачи. Дългосрочната услуга дава на клиента ценен достъп до навременна HR експертиза и опит в казуси и дейности, които неминуемо възникват в процеса на работа. И една наша отличителна черта, при двата формата на работа – консултантски проект и дългосрочната услуга, е отговорното отношение и откритата комуникация, на които държим и практикуваме.

Често пъти хората не разбират какво се крие зад консултанските проекти, защото звучат много общо - какво значи консултантския проект в Green Path и какви са неговите измерения?

Консултантските проекти на Green Path сe различават, в зависимост от нуждата на клиентите ни. В Green Path има ценна комбинация от знание и опит, която успешно намира приложение при решаване на редица нужди в различен тип бизнеси.

Комбинацията, която ясно можем да дефинираме, е разбиране на бизнес нуждите, детайлно познаване на оперативните HR процеси, задълбочено разбиране на трудовото законодателство, познаване на актуалните възможности за дигитализация на административни HR процеси. Всичко това ни дава умението да подхождаме комбинативно към решаването на възникнал казус при клиента или стартиране на консултантски проект.

За кого са предназначени тези проекти и на какви теми могат да бъдат?

Както споменах, темите биха могли да бъдат различни в областта на HR операции, анализ и оптимизиране на работните процеси в рамките на HR функциите.

И все пак можем ясно да откроим няколко теми, за които често сме припознати. Примери за такива проекти са HR одит на процеси и документи, консултантска подкрепа при актуализиране на длъжностни характеристики, подготовка на вътрешни правила/инструкции/процедури/заповеди, свързани с трудово-правните взаимоотношения между клиентите ни и техните служители, и други подобни проекти, които откриват своите отговори в нашите опит и знания.

Сподели повече за последния такъв консултантски проект? 

В последните месеци имаме редица проекти, които реализирахме с наш клиент, с който се запознахме по време на едно от изданията на обучението „Трудово право за HR”.  Консултантската подкрепа се оказа едно естествено продължение на нашите взаимоотношения. Причината е, че по време на обучение ние не пестим знание и старание да даваме максимално примери от практиката ни и решения на разнородни казуси. Това винаги е оценявано от хората, с които се срещаме и работим, изграждаме чувство на доверие и уважение и когато наши участници ни потърсят за подкрепа, ние сме насреща да я предоставим

Това се случи и с този конкретен клиент и в последните няколко месеца изникнаха още редица нужди, за които Green Path беше припознат като доверен партньор. В рамките на няколко месеца стартирахме абонамент на консултантска подкрепа, през която те достигат бързо до знание и допълнителна гледна точка и мнение за решение на казуси, с които се сблъскват. Скоро след началото на този проект трябваше да доразвием услугата, като надградихме с присъствие на консултант на място при клиента, в рамките на няколко дни, които са критични за нуждите на финализиране на месечните заплати. Това време използваме, за да подкрепим с:

- Преглед на процеси, практики и документи, с които се
сблъскваме и споделяне на предложения за промени, където има такава възможност и нужда

- Споделяне на знания, които помагат да се оптимизират данни,
таблици, които се използват за нуждите на заплати и които търпят подобрения

- Решаване на ad-hoc казуси, които възникват по време на престоя ни при клиента

Този проект бе много предизвикателен за нас. От една страна ситуацията при клиента, изискваше спешно включване от наша страна, а от друга ограниченията на времето и вече ангажирани ресурси в Green Path, изискваше допълнителна вътрешна мобилизация при нас. Вероятно нямаше да успеем да се справим, ако не бяхме постигнали партньорски взаимоотношения на уважение, чрез открита и навременна комуникация и доверие, че поетия от нас ангажимент ще бъде качествено изпълнен. Това бяха благоприятните условия, за които двете страни положихме усилия и успяхме да направим план за действие, който да работи за постигане на целите.

***
Разберете кои са следващите ни обучения тук, както и повече информация за корпоративните ни обучения при заявен интерес и нужда тук.

Всички актуални обучения, събития и новости в Green Path и света на HR, можете да четете регулярно в LinkedIn профила ни.

← Назад Прочети още →
Изработка - Digital New Era LTD
apartmentenvelopeprintermap-markerearthlinkcrossmenuchevron-upchevron-down linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram