От средата на 2021 година Ирина Крайчева – изпълнителен директор на Iute Credit взе стратегическо решение да подкрепи имплементацията на електронно трудово досие в компанията и с това да бъде реализирана качествена оптимизация на работните процеси, свързани с администриране на служителите.
В резултат на тази управленска проницателност на Ирина вече повече от две години в Iute Credit продължават да използват електронното трудово досие, а изпълнението на всички административни операции, уреждащи взаимоотношенията с техните служители, е многократно улеснено и ускорено.
За този период в Iute Credit са натрупали впечатления от използването на дигиталното решение и са готови да споделят за това, как са стигнали до идеята да го имплементират, през какви съмнения и трудности са преминали в началото и каква е сега тяхната оценка от използването на електронно трудово досие. Дали са срещнали съпротиви от служителите и дали са забелязали отражение върху основния им бизнес разказваме в интервюто с Ирина Крайчева в следващите редове.
Ирина, разкажи ни на кратко за дейността на Iute Credit в България. Колко е голяма компанията и от кога е на българския пазар?
Компанията е част от международната финансова група Iute group, предлагаща различни финансови решения свързани с: кредити, check out решения при закупуване на стоки и услуги, wallet services и застраховки. Ние сме финтех компания със сериозен интерес в оптимизация и дигитализация на работни процеси, което се отразява пряко и на качеството и решенията, които предоставяме на нашите клиенти.
Служителите в българския офис са малко под 50 човека.
Как взехте решение да потърсите партньор за HR дейностите при вас и кога за първи път разбрахте за възможностите на ел. трудово досие? Какво ви мотивира го внедрите при вас?
Решението беше взето лесно и бързо. То беше и най-адекватното, защото преди две години, когато стъпвахме на българския пазар, това беше следващата естествена стъпка в развитието на компанията. Подкрепата от HR партньор за всичко, свързано с HR операции, беше едно логично решение за нас. Това ни позволи да се концентрираме върху основния ни бизнес
Избрахме да работим с екипа на Green Path, след получена препоръка за качеството на услугите, които предоставят, в което се убедихме и ние в хода на партньорството ни. Те ни предложиха дигиталното решение за електронно трудово досие още в първоначалните ни разговори.
Не беше трудно да се видят всички ползи с внедряването на този начин на работа. При нас, като финтех компания, използването на хартия в ежедневната работа, е силно ограничено.
Срещнахте ли някакви трудности в началото? Кой беше най-предизвикателният момент от процеса?
Не бих казала, че имахме някакви непреодолими трудности. Бих посочила за неудобство, че наличният трудов архив трябваше да стане дигитален и съответно трябваше да сканираме трудовите досиета, за да ги качим в системата. Но всичко се случи лесно и бързо, защото в началото служителите бяха и по-малко. В тази връзка забавянето може само да затрудни процеса по имплементация на електронно трудово досие.
Какво бихте оценили като позитив за организацията при използването на електронно трудово досие?
Целият процес по водене на трудовото досие на служителите е супер улеснен и изключва всякаква хартия. Работата е многократно по-бърза и по-ефективна, колегите ми приеха промяната радушно и продължават да споделят само позитивен опит.
Използването на електронно трудово досие за нас е естествена част от останалите работни процеси в компанията, които също са дигитализирани. Имаме свободата и възможността за фокус върху основния ни бизнес. Предвид всичко това, за мен е трудно да споделя нещо негативно.
Какво бихте казала на колеги, които се колебаят дали да преминат към ел. трудово досие?
Да не се колебаят и да преминат, защото инвестициите се възвръщат, а ползите за ефективността на работата и развитието на бизнеса като цяло са многократни.