Изкуственият интелект отдавна е тук, за да… ОСТАНЕ!
Не, не е поредният тех феномен, за който се вдига невъобразим шум и просто трябва време, за да отмине еуфорията.
Той все повече навлиза в различни бизнес сфери. Променя дневния ред и в Човешките ресурси. А там говорят възторжено за заместване на хора от машинката и увеличаване на продуктивността, пестене на време и пари. Паралелно тече и наративът на тревожността - загуба на работни места, отпадане на професии и поява на нови, за които не сме готови. Ако се закачим за тези "програми", ИИ и неговата истинска роля за бъдещето на ЧР ще останат в мъглявината - няма да ги разчетем професионално и обективно. Затова е важно да отделим рекламата в екстаз и паник разказа от потенциала и възможностите на AI.
Това е целта на събитието, част от HR Компас на Green Path.
• Обследване и проверка на реалната приложимост, полезност и ефективност на изкуствения интелект за бизнеса, HR задачите и отговорностите
• Проучване на рисковете и етичните аспекти при внедряването на ИИ
За кого има смисъл и полза събитието?
Професионалисти, които:
Поставят на фокус трансформацията и управлението на промяната в бизнеса и HR сферата с изкуствен интелект на борда. Искат да проучат къде ИИ може да бъде внедрен така, че да носи стойност, да бъде в оптимална комбинация в екипите, за да се постигнат резултати и устойчив бизнес растеж.
Искате HR пришълецът да работи във ваш интерес? Трябва да го опознаете директно и конкретно. Събитието е стъпка от подготовката за това рандеву.
Какво да очаквате и защо да се включите?
В центъра на вниманието са 2 ТЕМИ със стойност и предизвикателства за бъдещето на Човешките ресурси.
ТЕМА 1
Задачи, които можем да делегираме на изкуствения интелект
Горещите въпроси:
По какви критерии и с какви методи да подберем задачите за ИИ – от гледна точка на бизнеса и ЧР сферата?
Как да разглеждаме и оценяваме HR процеси, дейности, отговорности, които да прехвърлим към НЕчовека?
ТЕМА 2
Адаптиране, трансформиране и управление на екип с AI интеграция
Горещите въпроси:
Как ще се преобразуват и променят HR активностите към екипа?
По какъв начин да прецезираме комуникацията, посланията към служители и кандидати за работа след въвеждане на ИИ в HR операциите, екипите, бизнеса?
Как ще оценяваме работата и цялостното представяне на служителите, екипите при смесени задачи, изпълнявани и от ИИ?
В каква посока ще се измени политиката за мотивация, задържане и кариерно развитие на хората в компаниите?
Какви нови знания и умения трябва да придобият служителите, за да се адаптират успешно в новата среда с AI?
ПРОГРАМА
Събитието следва формата на HR Компас, разработен от Green Path.
09:30 – 10:00
Запознаване и въвеждане в процеса
10:00 – 11:00
Участниците работят в групи - изследват двете теми и извеждат идеи, възможни решения за реалното внедряване на ИИ в областта на Човешките ресурси. Набелязват рисковете и стъпките за преодоляването им, спорни и етични въпроси.
11:00 – 11:30
Почивка и време за нетуъркинг
11:30 – 13:30
Това е часът на навигаторите в двете теми. На база опита и знанията си повдигат процеса на по-високо стъпало:
• Валидират доколко идеите и решенията на групите имат шанс да се реализират в истинските условия, повлияни от ИИ.
• Критично търсят скритите слабости, пречки и рискове от провал.
• Дават своите алтернативи за справяне с предизвикателства, които иновациите „произвеждат“.
Кои са смелите и опитни навигатори в темите?
Пламен Стайков
Технологиите винаги са били част от професионалния му път – показвали са му новите пътища, давали са му нужните провокации, за да бъде днес IT лидерът, с когото мнозина в България и чужбина си сверяват бизнес часовника.
Има над 25 години опит в IT индустрията и в момента е поел отговорността на глобален изпълнителен директор за Multivendor екипите в IBM.
През годините ръководи екипи и програми с фокус върху иновации и бизнес трансформации.
Създава българската "Технологична Академия" на IBM, участва в други програми и проекти за развитие като "IBM София Акселератор".
Елица Стоилова
Тя е съосновател и управител от 2017 г. на платформата Umni.bg, с която всеки без технически знания и умения може да създаде и управлява своя AI чатбот за сайта си.
Така дори и най-малкият бизнес може да отговори на нуждите от бързо обслужване на клиентите.
ИИ чатботовете като достъпна технология за бизнеса са на фокус при нея и тя е признат експерт по внедряването им в компаниите, в процеса на дигитализация на малки и средни предприятия.
Лектор е на обучения и конференции по тези теми, създател и водещ на първия цялостен курс за AI чатботове в България в Софтуерния Университет.
Василена Драгнева
Тя е Старши ИТ рекрутър с над 12 години опит в сферата на Човешките ресурси. През последните 8 години успешно е назначила над 400 професионалисти, от начинаещи до ръководни позиции.
Чувствителната промяна в нуждите на компаниите и търсенето на кадри изпитва на гърба си, защото винаги е била въвлечена в еволюцията на ИТ сектора, технологичните въведения, включително генеративния изкуствен интелект.
За нея технологиите са тук, за да подпомагат работата ни, която постоянно се увеличава. Искаме ли да сме адекватни на пазара на труда, трябва да сме в крак и с тех тенденциите.
Ирина Крайчева
Тя е изпълнителен директор на "ЮтеКредит" – финтех компания с фокус върху личните финанси. Българската е в семейството на международната група Iute Group за гъвкави финансови услуги, които имат отношение към кредити, управление на дигитален портфейл, застраховки.
Във финтех сектора технологиите са като въздуха и водата – те го правят толкова адаптивен на промените и нуждите на пазара. Затова и за Ирина Крайчева дигитализацията и подобряването на работните процеси са винаги „на масата“. Само така предлаганите услуги за българския потребител добиват конкурентното качество и гъвкавост.
В работните ѝ задачи и отговорности се включва и изкуственият интелект. Ежедневно използва AI инструменти, защото е изпитала ползите им за ефективността и развитието на бизнеса.
Вярва, че с освобождаването на хората от рутинни дейности AI подпомага по-добрата реализация на техния професионален и личностен потенциал.
Весела Костадинова
Тя има над 15 години опит като бизнес анализатор и продуктов мениджър в IT сферата. Последните 9 години финтех индустрията е нейното доминиращо поле за изява.
Провокативната и изменчива IT среда е тласнала Весела Костадинова към натрупването на опитности като извличане на изисквания и управление на жизнения цикъл, моделиране на бизнес процес и работен поток, приложение на различни прогнозни и адаптивни методологии.
Логично и AI технологиите намират място в нейната професионална картина. Вижда ги като помощник за подобряване на работните процеси и системи, поемане на повтарящи се, нетворчески задачи, вземане на бързи управленски решения.
Колебаете се да участвате?
Неизбежните ползи от събитието
Тематичен фокус
Практическа насоченост
Подготвеност
Без общи приказки и тревожно говорене за изкуствения интелект. Събитието поставя в центъра 2 конкретни теми за разглеждане в контекста на ситуацията и проблемите на участниците и опита на навигаторите.
ЦЕЛТА: Подготовка за неминуемите трансформации и обрати в бизнеса и Човешките ресурси, умното внедряване, направляване на технологията – за продуктивност и прогрес.
Експертен опит и подкрепа
Работа в малка група
Полезни контакти
Гледна точка, хрумване, казус не се губят. Всеки участник е важен и е поканен да ги да постави за критично обсъждане в среда на доверие и откритост.
ЦЕЛТА: След събитието всеки един да си тръгне с валидирани идеи за практически решения за справяне в новата среда, повлияна от изкуствен интелект
Green Path предлага услуги в областта на Човешките ресурси и осигурява на компаниите сигурни опции да делегират изпълнението на оперативните HR дейности. Така те инвестират времето и усилията си качествено в развитието и конкурентноспособността на бизнеса си. С това събитие искаме да подпомогнем организациите и екипите – да навигират успешно в бъдещето с изкуствен интелект.
Нека превърнем заедно HR Пришълеца в подкрепящ СЪотборник!