Длъжностната характеристика /ДХ/ е важен документ, чрез който работодателят информира служителят какви са основните задачи, чието изпълнение се очаква, изискванията, на които да отговаря и взаимовръзките на позицията. Това е документ, към който се реферира при съкращение, дисциплинарни наказания или други организационни промени. При наличие на актуална ДХ в компанията, от една страна служителите имат разбиране какво се очаква от тях в процеса на работа и заеманата от тях роля, а от друга – работодателя може да търси отговорност за степента на изпълнение на задачите.
Не случайно, в портфолиото от услуги в Green Path, сме включили възможността за подкрепа при създаване и актуализиране на ДХ. Разбираме, че оформянето и поддържането на актуална ДХ в компании с повече позиции, отнема доста време на HR екипа и може да измести фокуса от важни стратегически задачи.
Преди няколко месеца, екип от консултанти в Green Path беше ангажиран за реализирането на проект – актуализиране на ДХ и свързаните с това дейности по изпращането на допълнителни споразумения / ДС/ и събирането на комплект документи с подпис от служителите. Като резултат в края на проекта, клиентът получи:
– актуализирани малко над 400 бр. ДХ, разпределени в 9 дивизии и 65 бр. екипи, и
– около 200 бр. комплекти /актуализирани и подписани от служители ДХ и ДС/
В рамките на около 3 месеца, заедно с компанията, заявител на проекта, преминахме през различни процеси. Ето кои са те:
Този проект потвърди за пореден път вярването ни, че изнасянето на услуги на време към експерти, е ключов момент за оптимизирането на ресурси – човешки, финансови и времеви в компанията
За Green Path да подкрепяме адекватно клиента в максимално кратък срок за изпълнение, винаги е приоритет и сме радостни, че отново оправдахме гласуваното доверие в нас.