Есента е време, в което естествено се активизираме и почваме да планираме следващата година. Започваме с подготовка на работни графици, провеждаме срещи и още куп работни ангажименти, които търпеливо са ни чакали да се върнем от отпуска. А може би някои от нас обмислят как да намерят повече време за релакс, семейството, приятели, забавления или иначе казано - повече време за нас.
5 дни допълнителен платен отпуск, допълнително здравно осигуряване, нов лаптоп, ергономична клавиатура и стол, плодове и напитки в офиса, масажи, възможност за гъвкаво работно време, релакс зона, регулярни тийм билдинги - това е една малка част от желанията на служителите, които работодатели и HR-и се стараят да удовлетворят. Изглежда, че това е ключово за „спечелването“ на заветните ефективност, лоялност, щастие на работното място. До колко финансовите и нефинансовите стимули вземат превес над работата и нейната значимост, е предмет на чести дискусии.
Това, което наблюдаваме в последните години, е повишаване на разнообразието на придобивки, които се предлагат на служителите, в търсене на по-добрите служители, които да се задържат възможно най-дълго време в компанията.
Въпреки че има различия, забелязваме, че видът на избраните придобивки се определя често на браншово ниво.
Когато чуете, че някоя компания, която не познавате, предлага плодове на своите служители, какво си мислите? Няма как да не работи в IT или BPO сферата! Ако чуете животозастраховки – финансова институция или производство.
Подобни примери има много и въпреки това, забеляват се някои предпочитани придобивки, като ваучери за храна (станаха направо задължителни), здравно осигуряване и все по-често - повече дни платен отпуск.
Дали обаче тези стандартни придобивки не станаха такъв стандарт, че започнаха да губят своята стойност за служителите, които ги получават?
Какво е вашето мнение? Вие доволни ли сте от придобивките, които получавате?
Ще ни е интересно да споделите и коя е най-нестандартната придобивка, за която сте чували наскоро 🙂